wtorek, 5 sierpnia 2014

Kartka bardzo eksperymentalna - czyli powrót do dzieciństwa.

Jak to często bywa - inspiracją do działania były wyzwania. Jedno wydzierane drugie monochromatyczne  trzecie okrągłe :)Jednak chciałam poeksperymentować - użyłam do tego papieru, barwionego kawą (jego powstawanie opisałam parę postów wcześniej :) chusteczki higieniczne, też pofarbowane kawą (wcześniej służyły do rozprowadzania kawy po papierze - ale wyschły i spodobały mi się) do tego farba akrylowa - kawowy likier (5+ za nazwę :) klej do styropianu, motylek z UHK Gallery, perełka, gaza, stary papier nutowy, pasta postarzająca w kolorze brązu.

Podstawowe założenia - zero nożyczek i innych , odcienie jednego koloru no i na okrągło. Wydziergałam ręcznie więc ze złożonej na pół kartki - okrągłą bazę (odrysowałam koło od pokrywki kleju). Kwiaty powstały z chusteczek higienicznych. Kto z nas nie pamięta chusteczkowych goździków (chusteczkę składamy w harmonijkę, przewiązujemy oderwanym paskiem chusteczki w połowie i rozwarstwiamy) i róż (no to już standardowo kręcimy :). Do tego ukręcone z chusteczek sznureczki, oderwany i pomięty, postarzony papier nutowy, wydziergany motylek z paska i gaza w kawałkach.

Gaza została też potargana ręcznie - i nie dlatego, że jestem w tym mistrzynią - jest prosty sposób, dzięki któremu gazę można urywać praktycznie jak papier. Należy cały kawałek (ja używam kompresów gazowych różnej wielkości) gazy pomalować zwykłą, białą (lub kolorową jak wolimy) emulsją akrylową. Pozostawić do wyschnięcia (przy okazji się usztywni - jeśli potrzebujemy takiego efektu) i spokojnie można drzeć, wyciągać nitki itp. Można taką gazę kształtować, a jak ktoś lubi bardziej miękką, to farbę trzeba wykruszyć (całkowicie się nie da ale można dosyć dobrze zmiękczyć strukturę cierpliwie ugniatając lub rolując w łapkach). No i tyle.
Kokardę też zrobiłam z chusteczki higienicznej. Lubię eksperymentować z różnymi materiałami. Raz wychodzi lepiej, raz gorzej. A efekt zobaczcie sami :

 Tu rozłożyłam kartę, żeby te "ręczne dziergania na okrągło" były widoczne :)








A to własnie "resztki" po dziele twórczym :)

Kartkę zgłaszam do:


bo wszystkie odcienie brązu z niewielką domieszką białego i czarnego :)


bo cała kartka jest okrągła :)


bo wszystko zostało "wydarte" :) - oprócz perełki :)


ps. banerki są podlinkowane do wyzwań :)



15 komentarzy:

  1. Co tu dużo pisać rewelacja!!!! Widzę, że kawa Cię bardzo inspiruje :)
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to chyba ten likier kawowy ;) bardzo twórcze i własnoręczne eksperymenty Barbetko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no lubię sobie poeksperymentować, efekty są różne - ale ile przy tym zabawy :)

      Usuń
  3. jestem pod ogromnym wrażeniem! rewelacyjna praca! sama też czasem używam kawy do swoich prac, ale to co Ty tu pokazałaś to mnie powaliło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki - fakt ilość użytej kawy przyprawiłaby o zawał pułk :))))

      Usuń
  4. Niesamowicie kreatywna praca!!! Dziękuję za udział w wyzwaniu Skarbnicy Pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kawa górą! Dziękuję za udział w wyzwaniu SP!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za udział w wyzwaniu Kartkowe ABC! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała praca, lubię takie klimaty. Dziękuję za udział w wyzwaniu Skarbnicy Pomysłów:) Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł z takim wykorzystaniem kawy i papieru :) gratuluję :) efekt jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń